Čistá súťaž s výrobkami Cif a Domestos alebo Starostlivosťou o svoj domov pomáhajte Unileveru

23.06.2011 15:34
Postrehy víťaza

 

Minulý rok, presne od 1. 4. 2010 do 30. 10. 2010, zachvátilo základnú školu v našej obci šialenstvo zberania bločkov od istých čistiacich prostriedkov do domácnosti. Naša škola je maličká a musí vyžiť zo skromného rozpočtu, ktorý jej neumožňuje dopriať deťom čokoľvek navyše, a toto bola skvelá príležitosť dostať sa k „rozprávkovému bohatstvu“. Aký chvályhodný úmysel od medzinárodného giganta! A aby súťaž prebehla naozaj ako má, najal si gigant logicky na jej organizáciu profesionálnu agentúru z Čiech, ktorá nastavila pravidlá.

Tak veľmi sme sa snažili a nakupovali a zberali účtenky, až sme vyhrali. A to nie len tak! Boli sme prví – hrdí a šťastní! Od začiatku nám ale bolo jasné, že realizovať všetky naše predstavy vo vopred danom časovom úseku (do 31. 3. 2011) nebude jednoduché.

Čas bežal. Necelý mesiac nato, čo súťaž skončila, sme boli pozvaní na slávnostný ceremoniál predávania symbolických šekov, kde sme sa stretli i s deviatimi ďalšími víťazmi, malými dedinskými školami a škôlkami, ktorí byli v rovnakej eufórii ako my. Dozvedeli sme sa, že plnenie výhry s nami bude podľa vopred schváleného zoznamu objednávať česká agentúra a nám bude darované po úhrade faktúry dodávateľovi preberacím protokolom.

December 2010

Čas bežal. Až za ďalšie dva týždne sme získali podklady pre zahájenie čerpania výhry. Tu už sa objavili prvé náznaky, že v profesionálnej agentúre si na detaily moc nepotrpia. Agentúra vyžadovala od výhercov a dodávateľov podpísanie trojstranných dohôd, v ktorých boli nesprávne vyplnené jej identifikačné údaje, a odvolávala sa na pravidlá súťaže konanej v inej krajine. Všetky komplikácie, ktoré sa odteraz vyskytli, sa vždy riešili narýchlo a len individuálne, azda aby sa o nich nedozvedeli aj ostatní. Často mi išlo hlavou, ako „dobre“ sa agentúra počas tých deviatich mesiacov od začatia súťaže pripravila a ako gigant kontroluje jej prácu?

Január 2011

Čas bežal. Podmienky dané agentúrou sa osloveným dodávateľom nepáčili, najmä neštandardné platobné podmienky. Dodávatelia sa veľmi nehrnuli dodať „zariadenie dlhodobého charakteru“, ako určovali pravidlá súťaže, do školy, za ktorú bude platiť zahraničná agentúra, ktorá na to dostane peniaze od zahraničného giganta. Navyše až za 30 dní a bez zálohy. Dostali sme sa do situácie, že chceme kúpiť, máme za čo, ale nemáme u koho. Takýto problém mali aj iní výhercovia, no agentúra nákupy nijako neskoordinovala ani pri oslovovaní dodávateľov nepomohla.

Február 2011

Čas bežal. Nakoniec sme našli poslednú štipku dôverčivých, ktorí sa do spolupráce s nami pustili s vierou, že svoju odmenu za odvedenú robotu isto dostanú, lebo gigant isto nenechá súťaž na podporu predaja zvrátiť v blamáž s negatívnou reklamou. A tak sa nám podarilo zohnať všetko, čo sme si priali. 

Marec 2011

Čas bežal. Výhru sme museli vyčerpať už do konca mesiaca. Faktúry s neskorším dátumom už nebude možné preplatiť. Finišujeme!

Apríl 2011

Máme hotovo! Kontrolujeme posledné faktúry, ktoré nám dodávatelia predložili, a posielame ich k úhrade českej agentúre. Už koncom mesiaca (no, poznáme to, tak radšej o pár dní neskôr) dostanú dodávatelia, ktorí zatiaľ investovali svoje prostriedky, zaplatené, čo im patrí, a my dostaneme preberacie protokoly ku všetkému zariadeniu, čím už bude naozaj naše. Hurá!

Máj 2011

Čas uplynul. Niektorí dodávatelia ešte nemajú zaplatené. Celková pohľadávka za českou agentúrou predstavuje 80 % výšky výhry. Dodávatelia i my najskôr taktne vyčkávame, potom píšeme e-maily, nakoniec telefonujeme. Česká agentúra má vždy dôvod, prečo peniaze nedorazili, a hneď nato aj sľubuje nápravu. Znovu mi ostáva rozum stáť nad tým, ako gigant nad agentúrou dohliada.

Jún 2011

Čas, trpezlivosť aj takt už sú preč. Až po vyhrážkach exekúciou a medializáciou a po apelovaniu  na giganta sa podarilo dostať z českej agentúry peniaze na účty dodávateľov. Ale aj tak preberacie protokoly stále nemáme, a tak – čierne na bielom – ako keby sme nič nedostali. Len ten symbolický šek.

Keď už nič iné, tak sme síce prišli o ilúzie, ale získali bohaté skúsenosti.

Radka Frolová 

—————

Späť